pondělí 5. listopadu 2012

LinuxAlt 3.-4.11.2012

   Letos jsem měla konečně možnost zavítat na konferenci LinuxAlt...

Jeli jsme se @zZatnaktel už v pátek za @rionka, @DanielZouhar a @dejv92. Kromě toho, že jsme do Brna přijeli v 7 místo v plánovanejch 5, protože nám ujely 2 autobusy, a tak na nás Dejv a Danek museli 2 hodiny čekat, dopadlo vše dobře. =D Do Brna jsme nakonec dojeli a dokonce jsme se všichni našli, sešli a zase rozešli (brácha jel k Dejvovi a já s Dankem za Rionkou).
   V sobotu ráno jsme si dali všichni i s  @MeloneGirl sraz v 8 na nádru, takže nás nakonec vyrazilo šest.


V sobotu 3.11. jsme viděli přednášky:
- Máváme rukama, kopeme nohama, otáčíme hlavou … před linuxovým desktopem (Ladislav Hagara)
   Ta mě asi ten den nadchla nejvíc, i když někteří říkali, že loni byla lepší. Byla o ovládání počítače na dálku rukama, nohama i hlavou.



Po vydatném obědě jsem šli na další přednášky...


- Mozilla v roce 2012, novinky, budoucnost (Pavel Franc a Pavel Cvrček )

Darktable - Zpracování RAW snímků a vytvoření dechberoucích JPG fotek (Vlastimil Ott)
   Tahle přednáška asi některé nadšence zklamala, protože pořád čekali ty "dechberoucí fotky" a ony nakonec nepřišly. Ale zato tam měli bagetu za 35 Kč! =D


- DNS pro začátečníky
(Ondřej Caletka)

- Správa barev nejen pro fotografy
(Milan Knížek)
   Přednášející očividně věděl o čem mluví, byla to zajímavá přednáška.

V přednáškách všichni tweetovali s hashtagem #linuxalt všechno, co se na přednáškách dělo a občas jsme se dost nasmáli. Já jsem tweetvat nemohla, protože jsem s sebou neměla nic s internetama, tak jsem ty hlody aspoň fotila. =)




V neděli 4.11. jsme už přijeli jenom 4 (bez @DanielZouhar a @MeloneGirl) a kromě @dejv92 jsme přijeli až na13 hod hlavně na přednášku:
- Praktická ukázka 3D tisku na tiskárně RepRap (Miro Hrončok)
   Posluchačům se přednáška líbila, jak naznačují i tweety:
@krcmar, @white_kate, @ivunec, @Erbureth, @Ivunec, atd =D



"Z 3D tiskárny Rep-rap lezou živé objekty."


Po přednášce jsem musela odjet domů, ale zbytek tam zůstal ještě na:

- Blender Motion Tracker - sledování předmětů ve videu
(Adam Dominec)

Na LinuxAlt jsem byla letos poprvé a určitě to stálo za to. Navíc jsem tam potkala dost lidí, co znám jen z Twitteru. Za rok jedu zase!  =)

Další fotky najdete tady.

Žádné komentáře:

Okomentovat